ClientCocio—Freakshakes


ExecutionFoto, Art Direction, Key Visuals og univers
Design
Project date12.12.2012


Cocio kom til Relevant med et ønske om at tappe ind på et allerede eksisterende koncept. Konceptet var "Freakshakes". Cocio ville derfor gerne lancere deres eget produkt som et nyt sommer occasion koncept. Produktet var en limited baseret milkshake som skulle løfte cocios brand awarness og samtidig øge deres tilstedeværelse i eks. Tivoli København. 


Udfordring

Cocio havde brug for et stærkt samarbejde med et bureau som kunne udforme de konceptbærende key visuals samt art direction på det omkringliggende visuelle univers. Udfordringen var at designe et stærkt visuelt univers som skulle indeholde 3 versioner af Cocio Freakshakes – sat ind i et grafisk miljø.

Løsning

Vores løsning var at tage vores fotostudie i brug. Vi fik oversendt Cocios egne Freakshakes glas og produkter samt opskrifter. Vi skød 3 key visual billeder af de 3 varianter i et enkelt miljø med stramme linser og stærke kontraster. Efterfølgende stod vi for at versionere keyvisuals ud på på forskellige medier. Relevant designede animationer til Cocios hjemmeside, content til deres SoMe kanaler, POS elementer samt opskriftsfoldere.

"Vi har brug for etkick ass — key visual tilvores store sommeroccasion kampagne!"

Som grundelement brugte vi enkle store farveflader. Dette visuelle greb skabte en god kontrast til det mere ekspressionistiske udtryk hver Freakshake variant havde.

Flere medier
og platforme

Efter vi havde skudt de bærende billeder til Cocios sommerkampagne, havde Cocio et stort ønske om at aktivere kampagnen digitalt. Vi anbefalede derfor at vi kunne lave en pakke med små animerede film som kunne bruges bredt på Cocio egne digitale kanaler. Det blev til 4 animationer samt et dynamisk Hero banner til Cocio hjemmeside / forside.

With the iPhone approaching its 15th anniversary, it’s clear that the next major shift in consumer behaviour will expand beyond smartphone-based technologies. Modem has collaborated with Studio Bjørn Ibsen to explore.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. With the iPhone approaching its 15th anniversary, it’s clear that the next major shift in consumer behaviour will expand beyond smartphone-based technologies. Modem has collaborated with Studio Bjørn Ibsen to explore.