FAQ
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing
elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut
laoreet dolore magna aliquam erat vo
About
POS eller POSM er det reklamemateriale, som shopperen finder tæt på produktet, eller som leder shopperen hen til produktet. Oftest vil POS være udstyret med et kampagnebudskab, et brandbudskab eller et prisbudskab.
Det er der ikke er klart svar på, og mange laver en kopi af det som andre brands kommer med. Det gør vi nødvendigvis ikke. Vi tager udgangspunkt i hvilket budskab og mål dit produkt kommer med, målgruppen for produktet, hvor shopperen skal møde dit produkt, og hvilken forhandler produktet skal sælges fra.
Ellipser, hyldesvirpere/woblers, impulsdisplays, floorstickers, hængeskilte, palleskilte eller floorstickers. Der er mange elementer at vælge imellem.
Vi er opmærksomme på hvilket POS, der er tilladt at benytte i de forskellige kæder og hvilke elementer jeres salgsstyrke har bedst erfaring med at bruge. Hvis vi ikke tager højde for disse ting, så kommer POS elementerne ikke op i butikken, og så skaber det helt sikkert ikke værdi.
Når det så er sagt, så er vi ikke bange for at udfordre ”plejer”, og er altid på forkant med udviklingen. Vi har ved flere lejligheder bragt andre sanser i spil som eksempelvis duft.
Hvor finder man det billigste POS og hvor længe holder et display? Det er to spørgsmål vi ofte støder på. Vi har en masse samarbejdspartnere, hvor mange kan noget forskelligt, og en del kan det samme. Det betyder at vi altid kan finde den rette løsning til dig, uanset om du er styret af budget eller har produkter, der kræver særligt udstyr.
Vi holder os altid opdateret på innovationer inden for POS, og kører jævnligt pristjek på vores samarbejdspartnere således, at vi altid er på forkant af udviklingen.
Her skelner vi mellem to forskellige typer af bæredygtighed. Miljømæssig bæredygtighed og økonomisk bæredygtighed. Sidstnævnte kan du læse mere om under ROI.
POS vil altid være en belastning for miljøet, men vi går meget op i at finde leverandører, der kan levere det mest bæredygtige materiale. Eksempelvis kan vi tilbyde cradle to cradle certificerede brochurer og flyers.
Det kan være svært at få udregnet et ROI på alle POS elementer. Derfor er det vigtigt at tage stilling til, hvorfor du vælger at bruge lige netop de elemeter du vælger. Er det Brand Managers, der vil ud med et brandopbyggende budskab eller skal elementet bidrage til direkte salg? Eksempelvis er det forholdsvis let at udregne et ROI på et impulsdisplay, men sværere at udregne på en hyldesvirper. Vi kan hjælpe med at opbygge en indsalgscase, som I kan præsentere for jeres kunder.
BTL betyder Below The Line, og dækker eksempelvis over POS materialer, merchandise og direct mailing. BTL kaldes også for 1:1 marketing, da det er meget målrettet shopperen eller forbrugeren, som man leverer et direkte budskab til. BTL marketing foregår typisk tæt på produktet hos forhandleren eller tæt på beslutningstagningen.
En dealerloader er en genstand, der typisk indgår i butiksudstillingen, og som passer ind i stilen med de øvrige udstillingselementer. Dealerloaderen repræsenterer ofte en betydelig værdi, og indgår ofte i en butikskonkurrence, eller også tager disponenten den med hjem efter kampagneafslutning.
Vi har et bredt udvalg af samarbejdspartere i ind- og udland, som holder os opdateret på trends og tendenser således at du enten kan ramme direkte ind i en modebølge eller måske starte din egen.
At være Category Captain betyder ofte, at ens brand har en betydelig position og størrelse i kategorien, og som regel er det markedslederen. En Category Captain tager ejerskab på kategorien og hjælper med at løfte hele kategorien, både eget og andres brand, til gavn for kunden. Det betyder også, at man i denne rolle får stor indflydelse på, hvordan kategorien drives og udvikles.
En forbruger besøger typisk kun en tredjedel af supermarkedet. Der er dermed en stor sandsynlighed for, at shopperen slet ikke besøger det område, hvor dit brand har hjemme. Derfor kan det være en god idé, at sørge for eksponering andre steder i butikken, og det kaldes sekundære placeringer eller second placements. Det kan eksempelvis være sammen med komplementære varegrupper, men også sammen med helt andre produkter. Et eksempel på dette kunne være at placere sodavand sammen med et display med computerspil således, at man inspirerer shopperen til en ekstra hyggelig aften.
Når vi bygger en instore kampagne fanger vi shopperens opmærksomhed ud fra følgende principper: Stop, shop, sellect.
Stop: Vi fanger shopperens opmærksomhed fra lang distance. Vi bruger brandets farver for at skabe genkendelse. Vi bryder de lige linjer, der findes i en butik ved at benytte forskellige figurer til skiltene. Her arbejder vi desuden i højden for at sikre fjernkendelse.
Shop: Her kommunikerer vi vores kampagnebudskab, og iscenesætter det budskab eller den oplevelse vi ønsker, at shopperen skal tage med sig. Budskabet her kan også været et praktisk eller informativt budskab. Vi vælger ofte POS elementer, der vil være synlige i hele kategorien.
Select: Nu mangler vi bare at få shopperen til lægge vores produkt ned i kurven. Her er vi meget tæt på produktet, og vi skal derfor sikre, at vi ikke har efterladt shopperen med nogle spørgsmål. Vores budskab her vil handle om kvaliteten af produktet, eller også tilbyder vi et godt tilbud.